از ستاره های هتل ها چه چیزی به شما می رسد

اطلاعات عمومی | از ستاره های هتل ها چه چیزی به شما می رسد همیشه در فصل تابستان مسافرت های داخلی و خارجی افزایش می یابد اما آیا واقعا همه خانواده هایی که حالا نام گردشگر بر خود گرفته اند از حقوق خود در ازای پولی که می خواهند بپردازند با اطلاع هستند؟ آیا می دانند چه حداقل خدماتی را باید از هتلی که با توجه به تعداد ستاره های آن انتخاب کرده اند، دریافت کنند؟
 

اهمیت این آگاهی در زمان اوج سفر و فصول شلوغی مثل تعطیلات تابستانی، بیش از پیش مطرح می شود. زیرا در این ایام مردم بیشتر به سفر رفته و غالبا هزینه مضاعفی را پرداخت کرده اند؛ پس بهتر است دقیقا بدانند به ازای هزینه ای که می کنند، انتظار چه چیزی را داشته باشند.

ستاره ها یعنی چی؟
وقتی صحبت از استانداردسازی هتل ها به میان می آید، ذهن بسیاری از متخصصان هتلداری به این سمت می رود که استانداردسازی چه مفهومی در هتل دارد! مگر می توان برای خدمات هتل، استاندارد تعریف کرد و آیا ضوابط استانداردها کافی و جامع است؟ روشن است در دنیای رقابت، سازمانی برنده است که بهتر از سایر رقبا نیازهای مشتری را تشخیص داده و درصدد پاسخگویی بهتر به آن ها برآید. در نتیجه در هیچ یک از کشورهای گردشگرپذیر دنیا، استاندارد صد در صد یکسان خدمات هتلی وجود ندارد و بیشتر زنجیره های مشهور هتلی دنیا برای خود استاندارد خاصی را تعریف کرده اند و سازمان های متولی گردشگری تنها حداقل ها را تعیین می کنند.

حال اگر قصد سفر دارید و در حال بار بستن هستید بهتر است بدانید بر اساس درجه بندی هتل ها، حداقل خدماتی که انتظارتان را می کشد، چیست. ضوابط درجه بندی هتل ها شامل شرایط و موارد متعددی است که برای سهولت درک آن، در اینجا فقط به برخی از استانداردهای کلی هتل های 3 تا 5 ستاره، به صورت خیلی مختصر در بخش فضای اصلی اتاق اشاره می کنیم زیرا حجم مطالب بقدری است که حتی نمی توان عناوین آن را در این نوشته گنجاند.

چه انتظاری داشته باشید
فضای اتاق در هتل، شامل مواردی مانند: نظافت، ابعاد و اندازه اتاق و کیفیت کلی تجهیزات آن خواهد بود و شما که قرار است از این هتل ها استفاده کنید بهتر است با دقت بیشتری به جزئیاتی که ذکر می شود، توجه فرمایید. توجه داشته باشید که بهداشت و پاکیزگی در تمامی کلیه سطوح الزامی بوده و نداشتن پاکیزگی و بهداشت در هیچ یک از سطوح هتل ها قابل چشم پوشی نیست.

*** 3 ستاره ها: کنترل تلویزیون و یخچال
وسایل با کیفیت خوب، چیدمان زیبا و درست که با یکدیگر هماهنگ باشند. اتاق باید طوری باشد که سر و صدای مزاحم وارد اتاق نشود. در این سطح به مواردی چون کیفیت تشک، نورپردازی مناسب، پوشش مناسب پنجره و جنس پرده، وجود کنترل برای تلویزیون، یخچال، قلم و کاغذ یادداشت در اتاق توجه کنید.

**** 4 ستاره ها: مینی یخچال و روم سرویس
در این سطح، علاوه بر وجود امکانات هتل های پایین تر، باید مواردی چون وجود میز ناهار خوری مناسب در اتاق، تشک مناسب با تاج بالای تخت، مینی یخچال (اقلام خوراکی قابل خرید در یخچال اتاق)، تلویزیون بزرگ تر از 14 اینچ، اینترنت، لوازم التحریر مناسب و وجود خدمات 24 ساعته سرویس غذا و نوشیدنی در اتاق (روم سرویس) و همچنین وجود صندوق امانت در اتاق از الزامات است.

***** 5 ستاره ها: اهمیت جزئیات
علاوه بر رعایت همه موارد هتل های 3 و 4 ستاره، در این سطح هر کدام از جزئیات اهمیتی چند برابر پیدا می کنند. بنابراین به موارد و جزئیات توجه ویژه مبذول دارید. زیرا سطح هتل 5 ستاره یعنی بالاترین سطح ارائه خدمات در تمامی بخش های هتل. کیفیت بسیار عالی با وسایل لوکس، چیدمان و تزئین به صورت حرفه ای به همراه استفاده از تابلوهای نفیس هماهنگ با دکور اتاق. استفاده از بهترین تشک ها، میز آرایش و تحریر شیک و مناسب. در این سطح خدمات سرویس غذا و نوشیدنی در اتاق (روم سرویس) به سریع ترین و حرفه ای ترین وجه ممکن در اتاق انجام می شود.

اگر مسافران از حقوق خود مطلع باشند، در انتخاب هتل خود دقت بیشتری به عمل می آورند و این امر باعث می شود تا نسبت به پول پرداختی بدانند که چه چیزی در اختیارشان گذاشته می شود.



تاريخ : ۱۳٩٢/٢/۱٩ | ۱٢:٢۸ ‎ب.ظ | نویسنده : رسول جدیدی | نظرات ()